• بسته بندی

           بسته‌بندی محصول، به طراحی حجم بیرونی محصول اشاره دارد. این بخش شامل انتخاب و چالش در مواردی همچون، فرم مانند شکل، اندازه بسته و گرافیک مانند رنگ و فونت است که در بسته‌‌بندی جعبه، بطری یا انواع ظروف استفاده می‌شود.

           بسیار مهم است بدانیم چه چیز را درون چه چیز دیگر قرار می دهیم. مثلا برای نوشیدنی از متریال کاغذ معمولی نمی‌توان استفاده کرد. دلایل مختلفی در انتخاب نوع بسته‌بندی برای یک محصول وجود دارد.

           بسته‌بندی اولین قدم برای ارتباط بین محصول و مخاطب است. بسته‌بندی مانند هر طراحی خوب دیگر، داستانی را بیان می‌کند و انتقال دهنده یک تجربه حسی است. ما از طریق دیدن، لمس کردن، شنیدن (و احتمالا بو و طعم) با محصول و بسته‌بندی‌اش درگیر می‌شویم. همه این جزئیات به ما کمک می‌کند تا بفهمیم محصولِ محصور در بسته‌بندی، برای چه چیزی و چه کسی است و چگونه باید از آن استفاده کرد و مهم‌تر از همه، آیا باید این محصول را خریداری کنیم یا نه؟!

           بسته‌بندی یا Packaging یکی از زیرشاخه‌های علم دیزاین یا طراحی است. در سال‌های اخیر با گسترده شدن علم دیزاین و ورود به بسیاری از عرصه و ایجاد تغییر و تحولات بسیار زیاد و سریع، رشته طراحی بسته‌بندی نیز دچار تغییر و تحولات فراوانی شده است. از آنجا که این رشته برآورده کننده نیاز صنایع مختلف است و به طریقی احیا و رشد آن وابسته به صنایع دیگر است، در رشته صنایع دستی به دلیل مسایل و مشکلاتی که در آن وجود دارد، هنوز به رشد و تحول نرسیده است. بسته‌بندی می‌تواند جهان ما را منظم کند، چه این بسته‌بندی برای تلفن همراه باشد یا برای صنایع دستی و یا حتی طراحی یک بطری نوشیدنی که کیفیت نوشیدنی را درون خود حفظ می‌کند.

     
           

             



     
راه های ارتباطی
ورود به پنل

  مشهد، بلوار امام خمینی، بین امام خمینی31 و 33، روبروی سه راه دارایی، مرکز آفرینش و پژوهش هنرهای سنتی خانه ملک (جانمایی بر روی Google)

05138518386  
 
تمامی حقوق این پورتال متعلق است به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی مجری پورتال : شرکت داده پردازی پویان ابتکار شرق